" آلن مولالی " با استراتژی خود در صدد معرفی خودروهای خوبی به دنیا است . بخش اروپایی فورد نیز توانایی بالایی برای عرضه ی خودروهای جدید و زیبا دارد . کراس اوورهای زیادی در دنیا وجود ندارند که بتوانند فورد کوگا را شکست دهند .
فورد کوگا میتواند با مدل چهار چرخ متحرک " سترن ووئه " که در اروپا با نام اپل آنتارا عرضه میشود رقابت کند . همچنین هوندا سی آر وی و تویوتا RAV4 نیز از رقبای این خودرو هستند . این خودرو حتی میتواند دینامیكی در حد و اندازه ی سوبارو فارستر ارایه دهد .
فورد كوگا بر روی پلاتفرم فورد فوكوس ساخته شده است .
در هنگام تست این خودرو از یك موتور 2 لیتری چهار سیلندر دیزل كه 136 اسب بخار قدرت و 236 پوندفوت گشتاور تولید میكرد برخوردار بود .
با استفاده از گیربكس 6 سرعته ی دستی و سیستم چهارچرخ متحرك ( AWD) شتاب صفر تا صد این خودرو كمی بیش از 10 ثانیه بود .
در چند ماه آینده موتور توربودیزل 5 سیلندر ولوو كه 5/2 لیتر حجم و 200 اسب بخار قدرت دارد همراه با گیربكس های دستی و اتوماتیك در دسترس قرار خواهد گرفت چرا كه در حال حاضر موتورهای دیزلی مقبولیت بیشتری دارند .
موتور دیزلی این خودرو در سیكل تركیبی برابر 4/6 لیتر در هر صد كیلومتر میباشد . در حالی كه رقیب این خودرو سوبارو فارستر با یك موتور 2 لیتری دیزلی در هر صد كیلومتر 3/8 لیتر گازوئیل می سوزاند .

اندازه تصویر از حدمجاز بیشتر است, به همین دلیل تغییر اندازه یافت, برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی این متن کلیک کنید. اندازه واقعی : 640x400 در حجم 53 کیلوبایت
Click the image to open in full size.


همانطور كه گفته شد پلتفرم این خودرو با فورد فوكوس مشترك است و در خودروهایی مانند ولوو S40 و V50 و مزدا 3 نیز به كار گرفته شده است ولی فاصله ی بین دو محور در این خودرو 5 سانتیمتر افزایش پیدا كرده است . برای قابلیت حركت در مسیرهای خارج از جاده نیز ارتفاع این شاسی 5/7 سانتیمتر افزایش پیدا كرده است . سیستم چهار چرخ متحرك و فنربندی های مستقل در قسمت عقب نیز بدین منظور در نظر گرفته شده است .
با دقت به چهره ی تیز این خودرو میتوان گوشه های تراشیده شده ی آن را دید . مواردی نیز وجود دارند كه ظاهر این خودرو را زیباتر نشان میدهند از جمله دو هواكش كوچكی كه در زیر چراغ های جلو جاسازی شده است .
داخل این خودرو پر زرق و برق و شیك به نظر میرسد . كنسول این خودرو از جنس پلاستیك است ولی با مواد مختلف نقره ای رنگ پوشش داده شده است . بیشتر مواد به كار رفته در كابین این خودرو جنس نرمی دارند و با لمس آن ها احساس گران قیمت بودن را به شما منتقل میكنند ولی چند قطعه ی این كابین كیفیت چندان جالبی ندارند .

اندازه تصویر از حدمجاز بیشتر است, به همین دلیل تغییر اندازه یافت, برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی این متن کلیک کنید. اندازه واقعی : 640x400 در حجم 42 کیلوبایت
Click the image to open in full size.


سواری با این خودرو لذت بخش است . خودرو از تعادل مناسبی برخوردار است و گیربكس و ترمزها شما را به یاد ب ام و X3 می اندازد . هر چیزی در كابین این خودرو به خوبی عایق شده و صدایی از آن به گوش نمیرسد حتی در جاده های ناهموار و بی كیفیت .
هندلینگ این خودرو برای اتومبیلی در این رده عالی است . كم فرمانی خودرو نیز تحت كنترل شما است و مشكلی پیش نمی آید . البته تند و تیزی این خودرو به پای سوبارو فارستر نمی رسد . خودرویی كه در تست ما شركت كرد به آپشن های گران قیمتی نظیر : پوشش چرم كامل - چراغ های HID - مانیتور لمسی DVD و سیستم ناوبری همراه با ورودی بلوتوث تلفن - استارت بدون كلید - سنسور پارك و رینگ های بزرگ 18 اینچی مجهز بود .


پایان سخن :
شركت فورد با معرفی مدل كوگا میتواند موقعیت خود را در این بخش از بازار تثبیت نماید . استفاده از موتورهای دیزلی قدرتمند و پاك برگ برنده ای است كه شركت فورد در مقابل رقبایش ارایه میكند . البته طرح زیبای آن نیز میتواند بر فروش این خودرو كمك كند .

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 آبان 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: --- خودرو های آمریکایی،     | نظرات()