بالاخره انتظارها پایان یافت و شورلت موشک خود را در خیابانها رها کرد.

در حالی شرکت شورلت تصاویر رسمی شورلت کاماروی جدید را منتشر کرد که مدت ها قبل گونه ی کانسپت این خودرو چه به صورت کوپه و چه کانورتیبل مورد آزمایش اصحاب رسانه قرار گرفته بود و اخیرا نیز تصاویر جاسوسی زیادی از این خودرو بر روی سایت های مختلف قرار داشت .
به نظر میرسد که رقابت بین خودروهای عضلانی ( Muscle car ) در حال تكمیل شدن است و اینك فورد موستانگ - دوج چلنجر و شورلت كامارو پس از گذشت سه دهه به رقابت می پردازند . سه خودرویی كه كارخانه های سازنده شان با مشكلات مختلف اقتصادی - زیست محیطی و... دست به گریبان هستند و از آخرین حربه های خود برای زنده ماندن استفاده می كنند .
كامارو در دو سطح تجهیزات عرضه می شود كه SS و RS نام دارند .

Click the image to open in full size.

مدل پایه یا RS از یك موتور 6/3 V6 با سیستم تزریق مستقیم سوخت استفاده می كند . حداكثر توان تولیدی این موتور 300 اسب بخار است كه می تواند این میزان قدرت را از طریق یك گیربكس 6 سرعته ی دستی با نام Aisin و یا 6 سرعته ی اتوماتیك با نام 6L50 انتقال دهد .
مدل SS به یك موتور V8 6/2 لیتری مجهز شده كه می تواند قدرتی در محدوده ی 395 تا 420 اسب بخار تولید كند .
این گونه به یك گیربكس 6060 شش سرعته ی دستی كه از مدل كوروت LS3 به عاریت گرفته شده سود می برد .
این موتور به سیستم مدیریت فعال سوخت مجهز است كه در مواقع لزوم چهار سیلندر موتور را از كار می اندازد و به كاهش مصرف سوخت كمك می كند .
مدل LS3 ( كه جزئی از مدل SS است ) می تواند حداكثر 420 اسب بخار قدرت و 408 پوندفوت گشتاور تولید كند . مدل L99 نیز 395 اسب بخار توان و 395 پوندفوت گشتاور ایجاد می كند .
فاصله ی بین دو محور این خودرو برابر 285 سانتیمتر و طول كامارو برابر 481 سانتیمتر است كه از فورد موستانگ طویل تر و از دوج چلنجر كوتاهتر است .
همانند موستانگ كامارو یك خودروی چهار نفره است ولی چلنجر برای پنج نفر سرنشین طراحی شده است .
كامارو بر روی پلاتفرم بهبود داده شده ی هولدن كه " زتا " نام دارد پایه ریزی شده و فنربندی های عقب نیز از نوع مولتی لینك مستقل می باشد .

Click the image to open in full size.

گونه ی شش سیلندر این خودرو با پكیج FE2 عرضه می شود كه شامل كاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 2/22 میلی متر و فنرهای عقب به اندازه ی 7/21 میلی متر می گردد . میله ی ضد غلطش برای جرخ های عقب نیز عضوی از این پكیج است . این خودرو با رینگ های استاندارد 18 اینچی عرضه می شود در حالی كه رینگ های 19 و 20 اینچی نیز آپشن هستند . تایر پایه نیز از نوع بی اف گودریچ چهار فصل به ابعاد P245/55R18 است .
پكیج FE3 نیز شامل كاهش ارتفاع فنرهای جلو به میزان 23 میلیمتر و رینگ های 20 اینچی و میله ی ضد غلطش است . تایر در نظر گرفته شده برای این پكیج كه از نوع پیرلی پی زیرو میباشد دارای ابعاد 45/245 در جلو و 75/245 در عقب می باشد .
سیستم ترمز مدل RS با SS نیز متفاوت است به طوریكه مدل پایه باتك پیستون و دیسك ترمز 6/12 اینچی در جلو و 4/12 اینچی در عقب عرضه میشود و مدل SS با چهار پیستون و دیسك های ترمز 14 اینچی در جلو 6/13 اینچی در عقب به فروش می رسد .
شورلت وزن كامارو را به 1700 كیلوگرم رسانده است در حالی كه تقسیم وزن به صورت 48/52 بین دو محور جلو و عقب صورت گرفته است .


پایان سخن :

Click the image to open in full size.

كامارو جزء معدود اتومبیل های آمریكایی است كه از نسبت حجم به قدرت مناسبی برخوردار است ( 6/3 لیتر و 300 اسب بخار ) و این امر در كنار ظاهر جذاب و هجومی این خودرو فروش مناسبی را برای آن متصور می سازد .
این خودرو در فصل اول سال 2009 وارد بازار خواهد شد و 10 ماه بعد نیز مدل كانورتیبل به آن اضافه می شود .
 
 
 
2010 Chevy Camaro

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 18 آبان 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: --- خودرو های آمریکایی، شورلت، CHEVROLET camaro،     | نظرات()