. 
اندازه تصویر از حدمجاز بیشتر است, به همین دلیل تغییر اندازه یافت, برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی این متن کلیک کنید. اندازه واقعی : 600x450 در حجم 104 کیلوبایت
Click the image to open in full size.


همه میدانید که چند سال قبل طی یک اقدام جنجالی کارخانجات مرسدس بنز و دوج کرایسلر به هم ادغام گردیدند . کرایسلر کراس فایر یکی از خودروهای اسپرت کرایسلر می باشد که می توان گفت ریشه آن برمیگردد به نسل قبلی مرسدس بنز SLK . اکنون کراس فایر اسپرت شده توسط گروه وایپر ( که خودروهای دوج - کرایسلر را اسپرت میکند ) با نام SRT-6 به بازار عرضه شده است .
کراس فایر اولین کرایسلری است که از فرمول SRT استفاده مینماید . تمام SRT های دیگر دوج میباشند . هر چند که یک کرایسلر دیگر و یک جیپ هم به زودی به این لیست اضافه خواهد شد . مثلا کرایسلر SRT نسبت به برادران معمولیش چهار مشخصه دارد که آن را کاملا از آنها متمایز می گرداند . این چهار خاصیت عبارتند از : طراحی خارجی زیبا و اسپرت تر ، طراحی داخل خودرو ، قدرت موتورو قابلیت مانور و ترمز خودرو . SRT -6 در دو گونه کوپه و کروک به بازار عرضه میشود.

در گذشته حتما اسم خودروهای اسپرت شده دوج - کرایسلر را با علامت SRT مشاهده نموده بودید كه مخفف street racing & technology می باشد که یعنی تکنولوژی و مسابقات خیابانی .، مثلا دوج نئون SRT-4 ، دوج وایپر و رام SRT-10 و حالا کراس فایر SRT-6 که از موتور شش سیلندر سوپر شارژر دار SLK 32 AMG استفاده مینماید .
در طراحی خارجی خودرو در جلو صورت خودرو کمی پایین تر آمده ، در عقب بال قوی قرارگرفته ( که البته بسیار کارآمد نیز می باشد و فقط برای زیبایی نیست ) و در زیر خودرو از رینگهای 18 و 19 اینچ با لاستیکها ی نرم و چسبناک میشلن استفاده شده است . در داخل خودرو از صندلیهای کاملا اسپرت با خاصیت نگهدارنده بالا در سر پیچها استفاده شده و میتوانید از سیستم صوتی 240 وات اینفینیتی نیز نهایت لذت را ببرید .


زیر کاپوت زیبای کراس فایر با یک موتور نیرومند سوپر شارژر شش سیلندر خورجینی برخورد می نمایید که قابلیت تولید 330 اسب بخار قدرت و گشتاوری برابر با 310 پوند - فوت را دارا میباشد . البته قدرت تولیدی موتور در مدل بنز SLK 32 کمی بیشتر میباشد و برابر 349 اسب بخار است . تنها گیربکس ارائه شده برای این خودرو مدل چند حالته پنج سرعته اتوماتیک میباشد . در این خودرو برای تعادل بهتر از فنرهایی استفاده شده که قوی تر بوده و میزان بازی کردن آنها نیز کمتر شده ، ولی در قسمت جعبه فرمان تغییرات زیادی به عمل نیامده .
با توجه به قرار گرفتن دیسکهای ترمز خنک شونده برروی هر چهار چرخ شما می توانید در هر سرعتی با آرامش کامل از قدرت نگهدارنده خودرو استفاده نمایید .
نتیجتاً خودروی جمع شده توسط (Karmann) آلمان یک بازیکن خارق العاده است . با دارا بودن توان شتاب 0-96 کیلومتر درساعت حدود 5 ثانیه ، گریز از مرکز 0.9 g و زمان مارپیچی معادل میتسوبیشی اولوشن و فراری ، SRT-6 وسیله جدی است . به نظرما یک سیستم فرمان تیزتر و محکمتر سفارش خوبی برای این خودرو خواهد بود ولی الان هم آنچنان کاستی مشاهده نمی شود .

 
اندازه تصویر از حدمجاز بیشتر است, به همین دلیل تغییر اندازه یافت, برای مشاهده تصویر در اندازه واقعی بر روی این متن کلیک کنید. اندازه واقعی : 600x450 در حجم 79 کیلوبایت
Click the image to open in full size.


در سرپیچها با سرعت بالا جلو خودرو سریع تغییر مسیر را قبول میکند واین با چسبندگی حیرت آور پشت خودرو دنبال میشود . البته برروی این خودرو یک کنترل کننده تعادل اتوماتیک نیز نصب شده که به راحتی توسط یک سوئیچ می توان آن را غیر فعال نمود .
این خودرو در در یک کلاس خاص خودش قرار گرفته یعنی چیزی بالاتر از کلاس نیسان 350z ، بی ام و Z4 و آئودی TT ولی پایینتر از خودروهایی مانند کروت و پورشه 911 .

این خودروشاید به نظر گران قیمت باشد و آنچنان تائیر احساسی بر روی شما نگذارد ولی باید بگویید که این بسته خیلی مزایا نیز دارد . در ضمن نسبت به AMG مشابه خود نیز 5 تا 10 هزار دلار ارزانتر می باشد.


مشخصات خودرو :
- قیمت پایه : کوپه 45695 دلار، کروک 49995 دلار
- نوع خودرو : موتور جلو ، دیفرانسیل عقب ، دو درب ، دو سرنشین
- موتور : 3.2 لیتر ، 330 اسب بخار قدرت ، سوپر شارژر ، شش سیلندر ، SOHC ، سه سوپاپ برای هر سیلندر
- شتاب 0-96 کیلومتر در ساعت : 4.9 ثانیه

منبع : khodroweb.com

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 21 آبان 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: --- خودرو های آمریکایی،     | نظرات()