غول دیگری از شورلت با عنوان مالیبو

به پنج سال پیش برگردید ، جنرال موتورز سخت در تلاش بود تا به درجات بالایی درمیان رقبا برسد. در یک سال چندین هزار تولیدش را به فروش رساند و این برایش یک رویا بود. جنرال همه چیز را بدست آورده بود ، درحالی که یک موضوع مهم را گم کرده بود!! مونتاژ خوب. بله اشتباهی که جنرال شاید هرگز خودش را به خاطر آن نبخشد. جنرال به قول خودمان جوگیر شد و از تولیدات خوبش کاسته شد. و این درحالی بود که رقبای دیرینه همچون هوندا-آکورا و تویوتا با تولید هوندا آکورد و تویوتا کمری در کلاس سدان های متوسط در حال محکم کردن جای پا بودند. حال مالیبو با وقفه های بسیار آمده تا جای از دست رفته را به چنگ آورد.
طراحی مالیبو خود نیاز به روزها بحث دارد.چون بسیار متناسب و هنرمندانه طراحی شده و شباهت های کمی با Saturn Aura دارد.اما مالیبو بزرگتر و زیبا تر است. افزایش فضای بین دو محور با عث شده تا سرنشینان بیشتر احساس آرامش و راحتی کنند. بعضی ها معتقد اند که ظاهر این شورلت با دیگر شورلتهای بسیار متفاوت است و بعضی ها هم اصلا مالیبو را در خانواده شورولت قرار نمی دهند

Click the image to open in full size.

همانند مدل آئورا ، مالیبو هم در کابین دارای تنوع زیاد است. اما مدل مورد آزمایش با پسوند LT بود که با رنگ مشکی تزیین شده بود. البته از با خطی به رنگ طوسی در روی در ها و قسمت هایی هم کرم کاری شده. ببینید در جنرال موتورز هیچ فرقی بین محصولاتش نیست و همه مواد بکار رفته در طراحی داخلی محصولاتش را از یک کیفیت ممتاز می سازد. نمونه های دیگری از مالیبو دیدیم که با کنتراست بالای رنگ و کرم مشکی تزیین شده بودند و انصافا ماوراء تصور ما بود که یک اتومبیل از زیر دست جنرال به این زیبایی بیرون بیاید.

Click the image to open in full size.

پیشرانه موجود در نمونه ای که در دست ما بود ( من و علی جودكی نه ، نویسنده منظورش خودشه ) با حجم 2.4 لیتر و با توان 169 اسب بخار بود. که از نوع DOHC و به صورت چهار سیلندر خطی آرایش شده بود. به لطف گیربکس چهار سرعته اتوماتیک توان اتومبیل در دور های 3400 به بالا بیشتر قابل احساس بود. همچنین شتاب گیری صفر تا 96 کیلومتر هم در 9.3 ثانیه بسیار زمان زیادی است برای چنین اتومبیلی. ولی بی انصافی هم نباید کرد . از یک پیشرانه 4 سیلندر بیشتر هم توقع نباید باشد. مدلی که در اختیارمان بود به راحتی آکورا 1008 را می گرفت . اما نمونه دیگری هم بود!! مدل 3.6 لیتری با آرایش V6 با گیربکس 6سرعته اتوماتیک بسیار قوی تر از مدل LT بود. این مدل که با کد LTZ معرفی شده 252 اسب قدرت دارد. در پایان با توجه اطلاعاتی از کابین و پیشرانه و نوع طراحی به بررسی فنی این اتمبیل می پردازیم.


Click the image to open in full size.

مشخصات فنی 2008 Chevrolet Malibu LT :

تیپ خودرو: موتور جلو ، محرک جلو ، 5 سرنشین ، 4 درسدان

قیمت پایه: 20955 دلار

تیپ پیشرانه: DOHC با 16 سوپاپ و چهارسیلندر خطی و به حجم 2384 سی سی، سرسیلندر و بلوک سیلندر آلومینیوم

قدرت (SAE net): 169 اسب بخار @ 6400 دور بر دقیقه

گشتاور (SAE net): 217 نیوتن برمتر @ 4500 دور بر دقیقه

گیربکس: 4 سرعته اتوماتیک

ابعاد و حجم:

بین دو محور: 2852 میلیمتر

طول: 4871 میلیمتر

عرض: 1785 میلیمتر

ارتفاع: 1450 میلیمتر

وزن: 1552 کیلوگرم

هندلینگ (MTR'S EST):

صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت:9.3 ثانیه
نهایت سرعت (کنترل شده): 181 کیلومتر بر ساعت

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 21 آبان 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: --- خودرو های آمریکایی، شورلت،     | نظرات()