در میان ساحــل شن زار تاریخ اتومبیل زیبایی و ظرافت كادیلاك آخــرین تولید خـــود را در شایسته ترین وجه به ظهور رسانده .
پس از حضور CTS اسپرت واگن در نمایشگاه خودرو در سال 2008 میتوان شاهد عرضه آن در سال 2009 بود با این تفاوت كه بر حسب سلیقه و تمایل طرفداران SUV و دیگر خودروهای بزرگتر با قابلیت تغییرات دلخواه خریداران و متقاضیان در اختیار خواهد گرفت .
آقای جیم تایلور مدیر كادیلاك اظهار می دارد كه این یك گام برزگ و مهم در جهت پیشرفت جهانی صنعت خودرو محسوب می شود كه ظهور و تداوم آن را در اروپا میتوان در آینده دید .
نه بر خلاف تاریخ طراحی های كادیلاك مدل CTS، اسپرت واگن جدید با دینامیكی عادی از هرگونه خطا ایده نوینی در طراحی ارائه نموده .
با توجه به فروش قابل ملاحظه CTS اسپرت سدان و خواهرش CTS كوپه كانسپت CTS اسپرت واگن رنسانس تازه ای در كادیلاك به حساب می آید .
فضای وسیع داخل موتور 6 سیلندر وجود تفكر خلق قدرت مطلق و آیرودینامیك در نمایه عرضی CTS اسپرت واگن و SILHOUETTE اشاره به راندمان بالای آن است .
فاصله محور چرخها به همان اندازه CTS اسپرت سدان ( 2880mm ) و ( 7mm ) كوتاه تر در مقر و فضای صندوق بار در پشت صندلی عقب معادل 720 لیتر می باشد.

Click the image to open in full size.

از نكات برجسته طراحی :

• شكل عمده درب عقب و سطح اطاق به شكل V
• چراغهای عمودی عقب با تكنولوژی لایت پایپ
• درب بازكن برقی عقب با كلید فشار دگمه درب
• متظر دام بدون درز سیستم بارگیری سقف
• نگهداری بار قابل تنظیم در كف
• چرخهای 19 اینچ جدید
• سان روف بزرگتر قابل دسترس در عقب

با بررسی عقب CTS اسپرت واگن بیشتر متوجه كارآئی پیشرفته آن نسبت به دیگر رقبای خود میتوان شد . یكی از بیشترین فرمهای جالب توجه در سقف و سیستم بدون درز قسمت بارگیری آن است . پانل مركزی سقف و زوایای پیشرفته به طرف لبه های آن امكان قرارگیری هرگونه بار با هر ابعادی را فراهم می سازد .
درون اسپرت واگن نسبت به اسپرت سدان بسیار تحسین برانگیز است مواردی از قبیل آلات ساده و مؤثر چراغهای LED وبرش تودوزی با بخیه های فرانسوی .
تكنولوژی تزریق مسـتقیم به CTS اسپرت واگـن این امكان را فراهــم میاورد كه بیشــترین صرفه جوئی در مصرف سوخت و كنترل گازهای خروجی را داشته باشد .
نشر و دقت تأمین سوخت احتراق كاملی را بوجود میاورد و این یعنی مصرف كمتر سوخت و تولید حداقل گازهای خروجی . CTS اسپرت واگن و موتور V شكل 3/6 لیتری تزریق مستقیم یعنی 304 قوه اسب بخار و استفاده بهینه از سوخت و 25 درصد گازهای مضر كمتر در خروجی موتور هنگامیكه سرد است .

Click the image to open in full size.

همچنین بنزین بدون سرب معمولی كمترین مصرف خواهد كرد . CTS اسپرت واگن مشابه مدل سدان یك گالن در 26 مایل در بزرگراه سوخت مصرف می كند .
موتور 2/9 لیتری توربو دیزل ویژه بازارهای اروپائی و آسیایی در صورت تقاضا در نظر گرفته شده . میل سوپاپ دوقلو و چهار سوپاپ در موتور V6 از خانواده موتورهای دیزلی جنرال موتورز با صدای خروجی تقلیل یافته با 250 اسب بخار .
شاسی تنومند و دینامیك CTS امكان تعادل قابل توجهی میان تجمل و كارائی را ایجاد نموده.
در سیستم تعلیق جلو از بازوهای كوتاه و بلند مستقل و تعدد قلاب در قسمت عقب به كنترل راحت و نرمی در شوكها و ضربات كمك می كند .
شاسی مجهز به STABILITRAK الكترونیك و ABS - 4 كاناله ترمز هیدرولیكی و چهار چرخ دیسكی و سیستم فرمان ممتاز تجربه رانندگی مطمئن و با اعتماد كامل را عرضه می كند .

منبع : Carx1

نوشته شده در تاریخ پنجشنبه 21 آبان 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: --- خودرو های آمریکایی،     | نظرات()