کوچک و پیشرفته

نیسان ماکسیم کانسپت یک اتومبیل جمع و جور یا به اصطلاح کانسپت است که برای آن دسته از رانندگان جوانی ساخته شده که بیشتر وقت خود را با کامپیوتر ها می گذرانند و کامپیوتر سرگرمی اصلی آن ها محسوب می شود. صندلی راننده در وسط و دو صندلی سر نشینان در طرفین آن قرار گرفته . در طراحی فرمان و ادوات از کامپیوتر الهام گرفته شده و کار با آن ها بسیار راحت است .
.


ماکسیم نیروی خود را از دو عدد Super Motor می گیرد . یکی از سوپر موتور ها به اکسل جلو و دیگری به اکسل عقبی نیرو می دهد. به این ترتیب ماکسیم تبدیل به یک اتومبیل تمام چرخ متحرک می شود. هر سوپر موتور از موتور / ژنراتور برقی و باتریهای کامپکت لیتیوم - یون نیسان تشکیل شده است و عملکرد فوق العاده سریعی دارد . با توجه به استفاده از باطری در ماکسیم . این اتومبیل می تواند مسافت طولانی را طی کند.
اتومبیل مذکور از به روزترین تکنولوژی اتومبیل های الکتریکی (EV) بهره می برد . شکل کلی بدنه یک اتومبیل کوپه را تداعی می کند . در ساخت شیشه جلو از شیشه جلویی کلاه های ایمنی الهام گرفته شده است. شیشه متمایل عقب و خطوط جاری سقف و کم ارتفاع بودن عقب اتومبیل اشاره به عملکرد اسپرت اتومبیل دراد که امری غیر منتظره از یک اتومبیل برقی می باشد.
طراحی الماس مانند می توان در بیرون و درون اتومبیل مشاهده کرد . ورودی های هوای دوقلو در طرفین اتومبیل واقع در انتهای در ها و چراغ های کوچک LED . پنجره مثلثی شکل کناری و قسمت شیشه ای واقع در شیب سقف از جمله اشکال مثلثی شکل ماکسیم هستند. در پشت سه صندلی فضای بار بسیار وسیعی وجود دارد صندلی چهارم نیز پشت صندلی جلو نصب می شود.
با توجه به فاصله محورهای 2530 میلی متری و طول و عرض و ارتفاعی معادل 3700 و 1800 و 1400 میلیمتر ماکسیم از نظر طول و ارتفاع از میکرا کوتاه تر است.وزن آن نیز تنها 950 کیلوگرم است .
اگرچه ماکسیم فقط یک کانسپت است ممکن است هیچگاه به مرحله تولید نرسد اما توسعه آن در برنامه سبز نیسان قرار دارد.کمپانی نیسان قصد دارد تا اتومبیل های پاکی را تحویل مردم جامعه بدهد که از تکنولوژِی روز نیز بهره مند باشند

نوشته شده در تاریخ یکشنبه 1 آذر 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: خودرو های ژاپنی،     | نظرات()