تمامی فراریها چیزهای جدیدی برای ارائه دارند و کالیفرنیا هم از این لحاظ کمبودی ندارد: اولین فراری با موتور V8 در جلو ،اولین با تزریق مستقیم سوخت، گیربکس دوکلاچه و اولین فراری با سقف بازشونده ی فلزی. ولی تفاوت عجیب اصلی در تاریکی و سکوت نمایانگر میشه. زمانی که در صندوق عقب رو باز میکنید و متوجه میشید که در میان صندلی عقب یک دریچه قرار داره که با یک اهرم باز میشه! یک فراری با هدف استفاده ی روزمره!!!

Click the image to open in full size.

ما یک فراری با قابلیتهای بی سابقه رو ارائه دادیم. این حرفی است که ماسیمو فومارولا رییس بخش بازاریابی و فروش فراری در ملاقات ما زد. بر روی صندلی عقب به راحتی بچه ها میتونن بشینند و در صندوق ماشین به راحتی دو ساک گلف جا میشه. و زمانیکه ما پرسیدیم که چه کسی به این چیرها اهمیت میده! ماسیمو فومارولا پاسخ داد: مشتریان! بسیاری از مشتریان معتقدند F430 بیش از حد اسپرته!

Click the image to open in full size.

کالیفرنیا یک بار دیگر نام یک فراری است
واقعیت این است که فراری کالیفرنیا یک بار دیگر زنده شده است. نه دینو، نه یک فراری کوچک و نه ارزان قیمت. ظاهری بسیار زیبا، دماغه ی کشیده با یک هواکش در وسط، و استفاده از نشانه های طراحی کالیفرنیای اولیه در جای جای ماشین. طبق معمول در داخل خودرو دورشمار بزرگ در وسط قرار گرفته که redline از 7800 دور شروع میشه. در سمت راست فرمان سوییچ manettino که در این مدل سه حالته است قرار گرفته و در سمت چپ فرمان دکمه ی بزرگ استارت که منتظره تا با یک لمس کوچک قلب تپنده ی این هیولای مسابقه ای 1625 کیلویی رو بیدار کنه

Click the image to open in full size.

در عرض 14 ثانیه تغییر از یک کوپه به یک کانورتیبل
وقتی در داخل این خودرو و در زیر سقف آلمینیومی اون قرار میگیرید احساس بسیار خوبی به شما دست میده. این سقف در عرض 14 ثانیه جمع شده و در صندوق عقب جای میگیره. در این حال میتونید گیربکس 7 سرعته ی دو کلاچه ی ماشین رو در حالت اتوماتیک قرار داده و از تعویضهای نرم و صدای اگزوز در هنگام این تعویضها حداکثر لذت رو ببرید. ماسیمو فومارولا:" این راحتیی است که مشتریان ما خواستار اون هستند". این فراری به خاطر وجود اکسل عقب با اتصال چندگانه دارای فنرهایی نرم و سواری مناسبی است که برای مدلی که انتظار میره 25 درصد خریدارانش رو خانمها تشکیل بدن مناسبه. و به همین مناسبت موتور این مدل هم اهلی تر و منطقی تر از موتور F430 شده و فراری قبل از اینکه صفر تا صد و یا حداکثر سرعت رو اعلام کنه مصرف سوخت 13.2 لیتریش رو در صد کیلومتر مورد تاکید قرار داده که البته قطعا به تویوتا پریوس نمیرسه! ولی از عدد 18.3 لیتر F430 که دارای موتوری بسیار مشابهه خیلی بهتره. قیمت 170000 یورویی این مدل شامل Launch control و فنربندی مغناطیسی مشابه 599 هم میشه.از 2 اکتبر که این مدل در نمایشگاه پاریس به نمایش گذاشته بشه تبدیل به پایین ترین مدل فراری خواهد شد. تحویل این مدل به مشتریان از ژانویه 2009 شروع خواهد شد. این مدل به پرفروش ترین مدل فراری تیدیل خواهد شد و در حال حاضر برای مونتاژ این مدل یک سالن مونتاژ کاملا جدید در مارانللو ساخته شده.

Click the image to open in full size.

مشخصات:
کانورتیبل- کوپه 2+2
طول: 4.56 متر
عرض: 1.9 متر
موتور V8 4.3 لیتری پشت اکسل جلو
460 اسب بخار قدرت
گیربکس 7 سرعته دو کلاچه
0-100: زیر 4 ثانیه
حداکثر سرعت: 310 کیلومتر
ترمزهای کربن سرامیک
وزن خالص: 1625 کیلوگرم
حجم صندوق عقب: 260/360 لیتر
قیمت: حدود 170000 یورو


نوشته شده در تاریخ یکشنبه 29 آذر 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: خودرو های ایتالیایی،     | نظرات()