بالاخره شورلت محصول جدیدی از کوروت را تولید کرد که از دوج وایپر قدرتمند تر است
 
 .

 روز خوبی برای دارندگان اتوموبیل های افسانه ای  به نظر نمیرسد: سوپر وت ZR1 با مبلغ 103 هزار دلار روانه  بازار شد.  در پیست میلفورد در نزدیکی دیترویت و در حضور خبرنگاران قدرت  638 اسب بخار این محصول به نمایش در آمده و مورد تحسین همکان قرار گرفت. به نظر میرسد عصر جدیدی در هندلینگ و تعادل بدون کوچکترین برخورد یا تصادف  در حال شکل گیری است. البته بدون در نظر گرفتن چند مخروط نارنجی که در برابر دوست عزیزمان جایک قربانی شدند. می پرسید جایک کیست؟ او کسی است که اسکلتی با چشمانی دیوآسا را به عنوان لوگوی خود در تیم کوروت برگزیده و اولین بار با تست کورت ریسر C6.R آتشی در تولید محصولات کوروت بر پا کرد و اکنون با افتخار تست ZR1 را بر عهده گرفته است.

جنرال موتورز فکر همه چیز را کرده بود. بجای آنکه جایک را برای تست روانه خیابان کند پیست لاتز را برای  تازه نورسیده  آماده کرده بود. پیستی که تمامی زوایای آن از بهترین پیست های جهان بهتر طراحی شده است. تمرکز ویژه بر روی قدرت رانندگی معطوف شده بود. نکته قابل توجه در این پیست پیچ های معروف Nürburgring بود که سبب منحرف شدن خودرو می شوند.

 

برای ایجاد محدودیت در رانندگی خواسته بودند خبرنگار ها از حاشیه پیچ ها دور شده و ضمنا از مخروط های سرعت گیر استفاده کرده بودند. با این حال سرعت حتی در دنده 3  تا آخر پیست کمتر از 100 mph پایین نیامد. با عکس العمل وحشتناک جانب مرکز 604 lb.-ft در هر پیچ بجز پیچ های کم شیب تر چاره ای جز کشیدن در دنده 2 به مغز جایک خطور نمی کرد. 

 به هر حال همه ایراد هایی را که به Z06 وارد کرده بودیم در ZR1 بدون در نظر گرفتن نقص صندلی ها بر طرف شده بود.  با استفاده از سیستم کنترل هدایت مغناطیسی که وظیفه مدیریت فنر ها و قسمت عقب خودرو را در فشار های سنگین پیچ ها بر عهده دارند دیگر اثری از کشیدن انتهای خودرو خبری نبود.

نوشته شده در تاریخ سه شنبه 20 بهمن 1388    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: شورلت، --- خودرو های آمریکایی،     | نظرات()