1-در رابطه با زمان و قوانین مسابقه:هر گونه تغییر در زمان و یا قوانین بصورت کتبی اعلام خواهد شد.
2-تمام قوانین و تاریخ و زمان مسابقات باید با امضا شرکت کننده تحویل نامبرده گردد.
3-امضا کنندگان پس از امضا قوانین و فروم ثبت نام کلیه مسءولیت را در مقابل هر گونه حادثه به عهده می گیرد.
4-برکزار کننده موظف است قوانین کلی را در رابطه با این مسابقه اریه دهد و اطلاع از جزء به جزء قوانین به عهده شرکت کننده می باشد.
کلاس بندی
1-کلاس اول: کلاس Stret 1 شامل خودروها تا 1600 سی سی کاملآ استاندارد کارخانه
2-کلاس دوم: کلاس 2 Stret شامل خودروهای از 1601 سی سی تا 2000 سی سی کاملآ استاندارد کارخانه
3-کلاس سوم: کلاس Stret 3 از 2001 سی سی به بالا کاملآ استاندارد کارخانه
4-کلاس چهارم: کلاس Super Stret 1 خودروهای استاندارد کارخانه که موتور فابریک تقویت شده اند (تا 1600 سی سی )
5-کلاس پنجم: کلاس Super Stret 2 خودروهای استاندارد کارخانه که موتور فابریک تقویت شده اند از 1601 سی سی تا 2000 سی سی
6کلاس ششم: کلاس Super Stret 3 خودروهای استاندارد کارخانه که موتور فابریک تقویت شده اند از 2001 سی سی به بالا


1-در رابطه با زمان و قوانین مسابقه:هر گونه تغییر در زمان و یا قوانین بصورت کتبی اعلام خواهد شد.
2-تمام قوانین و تاریخ و زمان مسابقات باید با امضا شرکت کننده تحویل نامبرده گردد.
3-امضا کنندگان پس از امضا قوانین و فروم ثبت نام کلیه مسءولیت را در مقابل هر گونه حادثه به عهده می گیرد.
4-برکزار کننده موظف است قوانین کلی را در رابطه با این مسابقه اریه دهد و اطلاع از جزء به جزء قوانین به عهده شرکت کننده می باشد.
کلاس بندی
1-کلاس اول: کلاس Stret 1 شامل خودروها تا 1600 سی سی کاملآ استاندارد کارخانه
2-کلاس دوم: کلاس 2 Stret شامل خودروهای از 1601 سی سی تا 2000 سی سی کاملآ استاندارد کارخانه
3-کلاس سوم: کلاس Stret 3 از 2001 سی سی به بالا کاملآ استاندارد کارخانه
4-کلاس چهارم: کلاس Super Stret 1 خودروهای استاندارد کارخانه که موتور فابریک تقویت شده اند (تا 1600 سی سی )
5-کلاس پنجم: کلاس Super Stret 2 خودروهای استاندارد کارخانه که موتور فابریک تقویت شده اند از 1601 سی سی تا 2000 سی سی
6کلاس ششم: کلاس Super Stret 3 خودروهای استاندارد کارخانه که موتور فابریک تقویت شده اند از 2001 سی سی به بالا

در کلاس 1.2.3.4.5.6 اجازه تغییر شکل و کاهش وزن ندارد و خودروها باید استاندارد کارخانه باشند ضمنآ در کلاسهای فوق توربو سوپر شارژر و NOS چهار چرخ مجاز به شرکت نیستند.
کلاس هفتم: کلاس GT خودروهای مسابقه ای تا 2000 سی سی تنها مجاز به استفاده از فایبر در دربها و درب موتور و درب عقب و بالا پشت(توربو سوپر شارژر و NOS چهار چرخ مجاز به شرکت نیستند)
8-کلاس هشتم: کلاس Super GT خودروهای مسابقه ای از 2001 سی سی به بالا و خودروهای توربو دار،NOS،شوپر شارژر و چهار چرخ،استفاده از فایبر در دربها و درب موتور ودر عقب و بالای پشت


. هر کلاس می بایست 3 ثبت نام داشته باشد چنانچه کمتر بود در کلاس بالاتر باید حضور یابند.
. شرکت کنندگان می توانند فقط در یک کلاس بالاتر از کلاس اصلی خود شرکت نمایند و امتیاز هر کلاس مربوط به خود آن کلاس است البته به شرط رعایت قوانین کلاس بالاتر.
. کلاس 1.2.3.4.5.6 باید صندلی ها بسته شده باشد مگر آنکه رول بال و یا رول کیج بسته باشد می تواند صندلی عقب را باز نماید.
. کلاس 1.2.3.4.5.6 باید وزن استاندارد داشته باشند و کمتر نباشد،ملاک دفترچه خودرو
. در کلاس 7 اتومبیلها حداقل 1000 کیلو وزن باید داشته باشد،کلاس 8 حداقل 950 کیلو.
. در کلاس 1.2.3.4.5.6 اتاق ماشین نمی تواند فایبر باشد ضمنآ شاسی ماشین باید کاملآ فابریک کارخانه باشد.همچنین ظاهر خودرو همان ظاهر کارخانه باشد و نمی تواند صندلیها را باز کرده یا ماشین را سبک نماید.
. زیر بندی باید به شکل استاندارد باشد و کمک فنرهای چهار حالته و شبیه آن مجاز نمی باشد.فقط م شود استرس بار،ترکشن بار و Sway bar استفاده نمایند.
. در کلاسهایی که مجاز به استفاده از فایبر در درب موتور یا صندوق،دربها،سپرها،بادگیرها و باله ها می باشند که باید حداقل دو عدد بست مخصوص داشته باشند که کنده نشود و تمام آن ها نیز باید استاندارد ساخته شده باشد.
. بجز کلاس 7و8 در تمامی خودروها باید چراغ جلو و چراغ ترمز عقب نصب بوده و کار کند در کلاس 7و8 ترمز عقب کافی است.
. ملاک حجم موتور اطلاعات کارخانه سازنده میباشد.اگر تعمیر موتور منجر به حجم بیش از حجم کارخانه باشد به یک کلاس بالاتر می رود.در کنترل فنی پایان مسابقه چنانچه تغیر خارج از حد مشخص شود خودرو حذف خواهد شد.
. شرکت کننده در مورد رعایت قوانین راهمنمایی و رانندگی کاملآ مسول می باشند.غیر از سوخت (LPG) انواع سوخت آزاد است.

لاستیک:

در تمامی گروه ها با رعایت مسایل ایمنی انتخاب رینگ و لاستیک آزاد می باشد.غیر از مواردی مانند ترکیدگی،زده گی در لاستیک بعد از تست فنی تعویض لاستیک ممنوع می باشد.مگر با هماهنگی مسول مسابقه برای مواردی مانند باران و غیره شرکت کنندگان برای شرکت در هر کلاس باید گواهینامه صلاحیت رانندگی در آن را قبلآ از کمیته برگزاری دریافت نمایند.

ثبت نام:
شرکت کننده پس از تکمیل فرم ثبت نام حداکثر تا 48 ساعت قبل از مسابقه باید فرم را تحویل کمیته برگزاری نماید بعد از این تاریخ هیچ فرمی پذیرفته نمیشود.
اتومبیلها می بایست بیمه شخص ثالث و فدراسیون پزشکی را داشته باشند.


لباسها:

. تمامی شرکت کنندگان می بایست در طول مسابقه لباس و کاسکت را استفاده نمایند.این لوازم در زمان کنترل فنی می بایست ارایه شود.
. در کلاس 1.2.3.4.5.6 لباس یکسره و کاسکت اجباری است.
. در کلاس 7.8 لیاس ،کاسکت،دستکش،وکفش همولوگ روز.
. تمام راننده ها می بایست با لباس مسابقه و کاسکت بر سر در خط استارت حاضر شوند.
. اتومبیل های سقف باز یا کروکی باید حتمآ کاسکت نقاب دار همولوگ بر روی سر داشته باشند.
. تمام شرکت کنندگان در صورتیکه در محل پیست،مراسم توزیع جوایز برگزار شود باید با لباس مسابقه حضور داشته باشند.

قوانین برگزاری:

. برگزار کننده موظف است به فراهم کردن لوازم مانند چراغ،دستگاه زمان گیری ،کورنومتر برای شروع و پایان می باشد.
طول پیست درگ کمتر از 550 متر نباشدبرای شتاب 400 متر هم کمتر از یازده متر حداقل بعد از پایان 150 متر فاصله ترمز داشته باشد.30 متر قبل از استارت باید محل برای گرم کردن لاستیک محیا باشد.
. برگزار کننده موظف است ظرف آب جهت خیس کردن لاستیکها بر قسمت گرم کردن لاستیک حاضر نماید.
. نصب سیستم صوتی قوی جهت تماشاگران و شرکت کنندگان
. فاصله تماشاگران پس از حریم پیست می بایست 5 متر باشد.

موارد ایمنی جهت برگزاری مسابقه:
1. دو دستگاه آمبولانس مجهز
2. یک عدد امداد و نجات
3. بیسیم
4. پرچم
5. یک دستگاه آتش نشانی
6. مشخص بودن لباس برگزاری
7. حداقل 4 عدد کپسول آتش نشانی دستی

ایمنی خودروها:

1. هیچ چیز غیر ثابتی در درون خودرو نباید باشد.
2. صندلی های جلو یا اصلی خودرو یا همولوگ باشد.
3. در کلاس 1.2.3.4.5.6 کمربند اصلی خودرو یا کمربند همولوگ.
4. در کلاس 7.8 کمربند چهار طرفه 7/5 سانتی برای اتومبیلهای مسابقه ای و دیگر اتومبیل های غیر مسابقه ای شرکت کننده در این کلاس در صورت نداشتن کمربند باید تاییدیه کمیته فنی را دارا باشند.
. در کلاس 1.2.3.4.5.6 کپسول دو کیلو گرمی و در کلاس 7.8 سه کیلو گرمی نصب گردد در داخل خودرو یا صندوق عقب.
. در کلاس 1.2.3.4.5.6 شیشه های جلو با طلق چسب دار پوشیده شده باشد.در این کلاس ها شیشه های بغل باید به صورت استاندارد باشد و در کلاس 7.8 تمامی شیشه ها با طلق چسبدار پوشیده شود چنانچه شیشه های بغل و عقب طلق مخصوص باشد احتیاج به طلق چسبدار ندارد.
. در تمتمی خودروها منبع آب اضافی رادیاتور بایست نصب گردد.اتومبیل ها نباید نشتی آب ،روغن،پارگی شیلنگ داشته باشد.
. مسول فنی می تواند اجازه تعمیر موارد فوق را تا پایان زمان تست فنی صادر کند.
. پس از تست فنی خودروهایی که روغن ریزی داشته باشند جریمه نقدی می شوند.
. در کلاس 7 رول بار چهار نقطه و در کلاس 8 رول کیج هشت نقطه اجباری است.

. در خودروهای کروک یا سقف باز یا ویژه رول بار چهار نقطه اجباریست در صورت نداشتن باید تاییدیه کمیته فنی را دارا باشد.
. خودروهایی که رول بار فابریک کارخانه دارند با تایید کمیته فنی مجاز به شرکت می باشند.
. تمام رول بارهای خودروها باید به تایید کمیته رسیده باشد.
. غیر از رول بارهایی که همولوگ FIA دارند.ضخامت لوله رول بار اصلی 45 میلی متر بقیه 38 میلی متر باید باشد.خم لوله ها به صورت خم سرد انجام شده باشد.
. پایین رول بارهای عقب 60 سانتی متر ضخامت این پایه ها حداقل 30 میلی متر پایه های جلو با سه پیچ و عقب با دو پیچ میتواند نصب گردد.ضخامت پیچها 8 میلی متری می باشد و مهرها هم باید قفل دار باشد.
. پایین رول بارهای اصلی و بغل روی یک صفحه به مساحت 120 سانتی متر قرار گیرد.
. رول بارهایی که خم داشبورد دارد قبول نیست.
. خم لوله تا 30 درجه مجاز است.
. داخل خودرو در حین مسابقه فقط یکنفر می تواند حضور داشته باشد و یک راننده هم فقط با یک خودرو می تواند رانندگی کند.
. شرکت کننده با دو پیروزی در سه مسابقه به دور بعدی راه پیدا می کند.
. چنانچه دستگاه الکترونیکی خراب شود زمان بر اساس میانگین سه کرنومتر پایان خط محاسبه می شود.
. برای هر خودرو 3 کرنومتر و یک عدد یدک می بایست فراهم شود.
. قرعه کشی با حضور شرکت کنندگان صورت می گیرد و به هر دلیلی نفر حضور نداشت قرعه توسط برگزار کننده برداشته می شود و هیچ اعتراضی مورد قبول نیست قرعه کشی بر اساس شماره بغل میباشد.
. پس از خاموش شدن چراغ زرد به صورت تک تک چراغ سبز روشن شده و خودرو حرکت می نماید.
. چراغ قرمز در صورت استارت خطا یا موارد ضروری روشن می شود و پنجاه متر بعد از استارت با پرچم قرمز همزمان با چراغ قرمز علامت داده می شود.
. پرچم قرمز در استارت خطا استفاده می گردد و حداکثر پنجاه متر بعد از استارت نشان داده میشود.
. پرچم شطرنجی (سیاه و سفید)بعد از عبور اولین خودرو از خط پایان نشان داده می شود.
. پرچم زرد از طرف داوران در مواقع خطر استفاده می شود برای آگاهی شرکت کنندگان تا زمانی که پرچم زرد حرکت می کند خودرو در محوطه ممنوع می باشد.
. پرچم سبز در مواردی که چراغ سبز کار نکند استفاده می شود.

نوشته شده در تاریخ دوشنبه 4 مهر 1390    | توسط: مسعود عجمی & سامان تبریی    | طبقه بندی: همایشهای خودرو،     | نظرات()